יום רביעי, 6 ביולי 2011

שיפוצים

שיפוצים

מאת : יצחק שויגר
איריס שכבה על המיטה על גבה מטלית קרה מונחת על מצחה עיניה אדומות ובקול ענות חלושה סיפרה את אירועי השבועיים האחרונים.
חלה ישבה לידה רכונה וקשובה. מדי פעם הגישה לשפתיה היבשות את תה הצמחים שרקחה לה על פי מרשם סודי שקיבלה מטובי. לפרקים הייתה טובלת את המגבת המיוחדת בצבע שתאם את הסדין שקיבלה מג'ודי ליום הולדתה האחרון, במים תרמופטיים שנאגרו בכד שקיבלה מאירית כחלק ממשלוחי מתנות הצ'צ'קעס מאותו יום הולדת ומניחה על מצחה הקודח של איריס.
תרגעי, לחשה חלה ברוך ותספרי לי מה קרה.
אלי ברח עם יורה.
מה? הוא מצא רוסיה ? אי אפשר להאמין אחרי כל כך הרבה שנים של זוגיות מאושרת. איך זה קרה?
זה הכול בגלל השיפוץ.
מה זה שייך לשיפוץ?
זהו. שאני בעצמי כבר לא מבינה כלום.
לפני שבועיים אמרתי לאלי, שהברז באמבטיה לא עובד בסדר.
אז הוא אמר שהוא יחליף את הברז ,אבל עכשיו הוא קצת עסוק ועד שההוא מהברזים לא יבוא לקנות אצלו רתכת אז אין מה לדבר.
אז אני התעצבנתי והזמנתי את שלומי.
מי זה שלומי ?
זה אחד שעושה קיטרינג אצל סיליה ורביבה והוא גם עושה שיפוצים.
נו ,אז מה זה לא בסדר?
הוא בא ובדק את הברז ואמר שאי אפשר להחליף את הברז בלי לשבור את הקרמיקה. כי האינטרפוץ שלו כבר לגמרי ישן וחלוד.
האינטרפוץ של מי ?של שלומי ? מה הוא כזה זקן?
לא. אל תהיי גסה. האינטרפוץ של הברז. את ממש לא מבינה כלום.
נו ואז.
אז אמרתי לו שאני לא מסכימה שהוא ישבור את הקרמיקה וישאיר לי איזה חור בקיר.
אז הוא אמר שיותר כדאי לשבור את הקרמיקה הישנה ובמקום לעשות קרמיקה רגילה שזה כבר לא מודרני,הוא ממליץ לעשות רצפת פנלים מעץ, כמו במקלחת יפנית, והסכמתי. אבל בשביל לסתום את החור של האינטרפוץ ושל הצינור של המים,, הוא מציע לבנות ספסל מבטון מצופה בשיש חדיש, משהו שיוצקים במקום ואין בכלל לכלוך. כמובן שהסכמתי.
ואז הוא הביא את החשמלאי שלו שהתחיל לדפוק את הקירות ולעשות כל מיני חורים.
למה היית צריכה חשמלאי?
לא הייתי צריכה. אבל כשהם התחילו לדפוק את הקיר הם הרסו את החיבור לטלוויזיה שהיא הייתה בחדר השינה בצד השני של הקיר. עכשיו מתברר שבגלל שהטלויזיה כזאת ישנה אי אפשר למצוא שקעים כאלו וצריך לעשות שקע חדש שמתאים רק לטלויזיה פלזמה.
נו אז מה זה רע. שאלי יקנה לך טלויזיה חדשה ליום ההולדת, מה לא מגיע לך?
זה מגיע לי. באמונה, שזה מגיע לי. אבל אלו מ"שבירו" שעושים את המקלחון, אמרו, שקודם צריך להכניס את הדלתות החדשות של המקלחון, שכבר הישנות לא מתאימות בצבע. ולאחר שהם ירכיבו אותם אז נראה איפה אפשר יהיה לעשות את השקעים של הטלויזיה. כי יש בעיה של אמפריזם. יש לי פחות מדי אמפר. ואם אני מחליפה את המנורות באמבטיה ובחדר שינה, אני צריכה להגדיל את האמפר. ואני צריכה לפנות לחברת חשמל.
למה את צריכה להגדיל את האמפר ?
ככה זה בגלל שטלויזיות חדשות יש להם מתח אחר. אני לא מבינה בזה כלום. זה מה שהסבירו לי.
אבל למה את מחליפה את המנורות בחדר שינה ?
כדי שיתאימו למנורות שבשירותים החדשים שהם הרסו בשביל להכניס את הספסל והדלתות החדשות. אני רואה שאת בכלל לא עוקבת.
אני עוקבת אבל לא מבינה. למה למשל את צריכה לעשות יציקה של הספסל במקלחון?
את זה גם אני לא הבנתי ,אבל לא שאלתי כי לא רציתי להראות, כזאת אחת שלא מבינה כלום. זה הוא בעל מקצוע והוא מבין, ואני לא מתערבת. אבל צעקתי עליו לאחר שהם הרסו לי את שער הכניסה.
הרסו לך את השער?
כן. לא כל כך אכפת לי. כי מזמן אמרתי לאלי להחליף אותו ולצלצל ל"רב שער" אבל הוא לא עושה איתו יותר עסקים ועד שההוא לא יתרומם בביזנס ויתחיל לקנות ציוד, אלי לא יקנה ממנו. את מבינה?
אז בגלל המצב הכלכלי בביזנס אין לך שער. אוקי הבנתי. אז למה את שמחה שהם הרסו אותו?
אני לא ממש שמחה. זה יצא ככה. הם הביאו אמבטיה גדולה בשביל לעשות את הבטון בשביל היציקה של הספסל ואקרם הדפוק הזה, הפועל של שלומי, הפיל את האמבטיה על המדרגות בכניסה ושבר אותם.
אחרי שהם הרסו לך את השער שממילא לא רצית הם שברו לך את המדרגות שכן רצית ?
אפשר להגיד. ואז הם נכנסו לסלון ושמו את האמבטיה ועשו כזה לכלוך שאי אפשר להאמין .
ומה קורה בינתיים?
הכול בסדר. אנחנו ישנים בחדר שינה ומתקלחים במרתף ומשתינים בשירותים בכניסה שאותם עוד לא הרסתי. אבל זה בתכנון אחרי שנראה איך יצאו הפנלים של השירותים למעלה בחדר שינה. אני רוצה שזה יתאים בצבע. אני כמו ג'ודי. לא מתאים בצבע, לא לובשים. זה ממש אלמנטרי. אם רוצים להשתין בלילה אז יורדים. זה לא נורא. רק שאלי לפעמים מתבלבל בין היום ובין הלילה. והוא קם בלילה וחטף מכה בראש והשתין אצלי במשרד. אמרתי לו מה הבעיה לזכור ?בלילה עולים, ביום יורדים. זה כל כך פשוט.
וכמה זמן זה נמשך?
כבר שבועיים. בלי חשמל. אין לי מקרר. אנחנו הולכים לאכול במסעדות כל יום ולפעמים איזה יהודים רחמנים מזמינים אותנו.
תארי לך מה זה שבועיים בלי מזגן בלי חשמל!
ומה עם האינטרפוץ , כבר הרכיבו לך?
אני רואה שאת מתחילה להבין. לא הרכיבו בגלל יורה.
זאת הרוסיה?
איזה רוסיה בראש שלך?
אני כבר ממש לא מבינה.
מה יש פה להבין. אקרם ויורה כל יום אחרי העבודה מתרחצים בבריכה.
מה הם מזדיינים בריכה ?
מה קרה לך? אין פה דברים כאלה. יורה הוא הפועל השני של שלומי זה שעובד עם אקרם. והם כל יום שוחים בבריכה אחרי העבודה. מה אכפת לי בין כה וכה הבית מטונף שאי אפשר להיכנס. אז לפחות שהם יהנו. כשאלי חזר מהעבודה, יורה הזמין אותו לשחות איתו ביחד ואלי גם כן אוהב לשחות והוא דיבר איתו ועכשיו הוא זורם איתו. בשלב מסוים, יורה הזמין אותו אליו הביתה, כי אצלו אפשר להשתין בלילה בלי לדפוק את הראש בקיר בחושך ואלי ויורה עברו לגור ביחד.
אז אולי תקחי את אקרם במקומו.
השתגעת ! אני עם ערבי? עוד מקלקיליה? מה קרה לך? חלה! זה החינוך שקיבלנו בצופים של רמת גן? אם אמא שלי הייתה חיה, היא הייתה עכשיו מתה, שאת מציעה לי ללכת לישון עם ערבים בגלל שעוד לא סדרו לי את האינטרפוץ במקלחת!
איריס אני חושבת שמשהו נדפק לך בראש. זה לא רק האינטרפוץ שהחלפת! הרסת ובנית מחדש את כל הבית ככה בלי לשים לב! לא פלא שאלי ברח עם יורה. את צריכה יותר משמעת את צריכה לעשות ארגון מחדש.
מה לארגן?
מאיפה אני יודעת? את יועצת ארגונית! אני פה רק בשביל להרטיב לך את המצח הקודח. וכמו שאני רואה יש לך הרבה סיבות אני ממש לא יודעת מה לעשות.
אבל זה טוב. לפחות את מרחמת עלי ומראה סימפטיה זה גם משהו. ואם יעבור לי כאב הראש ואני אזכר איפה הנחתי את הפתק עם הטלפון של החנות ששם השארתי את הטלפון הנייד שלי ששם רשום המספר של המודל של האינטרפוץ שאם הייתי זוכרת אותו וקונה אותו באייס, ב 165 שקל כולל הנחת מזומן, עם כרטיס מועדון, לא היו הורסים לי את כל הבית ולא הייתי חוטפת כאב ראש כזה ואלי לא היה בורח עם יורה.
אני ממש מבינה אותך.תנסי קצת לישון ולהרגע. אולי הזיכרון יחזור אליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה