יום שישי, 8 ביולי 2011

מלחמת הקוטג'

איך את מתמודדת עם מחיר הקוטג'?
קלי קלות.
מה את עושה?ש
קונה גבינה מלוחה קשה. מפוררת עם מזלג. שמה קצת לבן, מערבבת. תאמיני לי יוצא אותו דבר.
והמחיר?
עשיתי חשבון. יוצא יותר זול ביחס למחיר הקוטג'.
והילדים לא מרגישים ?
לא. קניתי כמה חבילות הכנסתי בתוך גביעי קוטג' ישנים. לא  מרגישים.
והטעם?  בכל זאת, זה לא אותו דבר.
תראי זה דומה. זה כמו סיגריות. מסתכלים על האריזה, תשימי סיגריות "טיים" בתוך קרטון  "קנט" אף אחד לא מרגיש.
ומאיפה הלבן?
לא בעיה. לוקחים חלב מחמיצים אותו.
איך?
פשוט. משאירים מחוץ למקרר. כשזה נעשה חמוץ שמים אותו בתוך חיתול מבד ותולים על הברז באמבטיה ומחכים יום, וזה נעשה לבן. אם מחכים יומיים זה נעשה גבינה.
אם יש  כבר גבינה אפשר לעשות ממנה קוטג' לא?
לא יצא לך. כי זה לא קשה. יצא לך לאבאנה. את כבר צריכה לדעת את זה, בגילך. בכל זאת את אימא לילדים. מה שהיה "קשה" אפשר לעשות "רך" אבל מה שהוא "רך" קשה מאוד לעשות אותו "קשה."  אפלו עם כדורים, זה לא כל כך עוזר. אז את רוצה שזה יעבוד עם קוטג'?
ומאיפה משיגים חיתול בד?
הולכים ל "אקמן" על יד כיכר דיזנגוף.
"אקמן" כבר סגור, לא שמעת?
אז תלכי לקנות בשוק הכרמל בטח יש שם. בדרך תקני גזוז בויטמן ואולי נעלים ב"נעלי פיל "בנחלת בנימין ואולי תשתי בירה ב"מוזג" ואולי אז תשתכרי כבר ותפסיקי לבלבל לי את המוח עם  הקוטג' המזורגג הזה. אוף, את ממש בנאדם מפעם.
מה את מתרגזת?
מה אני מתרגזת ? אני לא מבינה. איך את לא מתרגזת. מה זה משבר הקוטג' ? את לא רואה שעובדים עלינו?
מי עובד עלינו ?
הביבי הזה. זה ראש ממשלה זה, זה   אפס. הוא לא מסתדר עם הרופאים ועם המורים ועם הערבים ועם האו"ם ועם הטורקים ועם המתנחלים ועם אישתו שרלה. ועם ברק ועם ליברמן. היחידי שהוא מסתדר איתו הוא שר האוצר הדפוק שלו, הפרופסור לפילוסופיה ואיתו הוא עושה מה שהוא רוצה. ביחד הם מעבירים את תשומת הלב של כולם לקוטג'. וכולם מתעסקים עם זה. בדיוק כמו במלחמת המפרץ.
מה שייכת מלחמת המפרץ לקוטג'?
ועוד איך שייכת. מה היה אז, כבר שכחת? היו טילים ולא היו מספיק מקלטים. למה לא היו מקלטים  ?למה לא היה מספיק זמן להתכונן ? היה! נכון או לא.
נו.
אז מה עושים ממציאים קשקוש. "יש להם טילים כימיים ונגדם לא צריך מקלטים, מספיק ניילונים עם דבק." את כבר שכחת? אנחנו העם הכי מטומטם במזרח התיכון. מתכוננים למלחמה עם ניילונים על החלונות. אחלה פטנט. אם תבואי אלי הביתה יש לי עוד ניילונים ומסקינטייפ בשביל לכסות חצי תל אביב.
אז ממה את חוששת עכשיו ?
האמת, לא יודעת. אולי הוא מפחד מספטמבר והאו"ם וכל זה.אולי מההתפתחות אצל השכנים והברדק בסוריה עם אסאד הרוצח. בכל זאת הצליחו להפיל את מובארק שהיה כמו סלע.  כי אם היה לו אכפת באמת מהמחיר של האוכל, הוא קודם כל, היה דואג לבשר.
למה לבשר?
תראי מאז קום המדינה הבשר בארץ יותר יקר מאשר בחוץ לארץ  וזה בגלל הכשרות. את יכולה להשוות עם כל מקום באירופה או באמריקה. פה הבשר יקר פי שתים. בגלל הכשרות והדתיים שלוקחים אתנן מכל קילו בשר. זה מהשוחטים והמנקרים והמשגיחים ומשחיזי הסכינים והעוזרים שלהם והרבנים שלהם. אז  היצרנים התחילו לפחד מהמחיר שהוא כל כך גבוה, אז אמרו להם, אין בעיה. תוסיפו לו מים, עד % 50 , ממשקל הבשר!
אני לא מאמינה.
תאמיני, תאמיני,  מותק. ככה היבואנים מוכרים לנו מים במחיר של בשר ושומרים על  מחיר סביר. וכולם חוגגים ושמחים על חשבון הציבור.
אני לא מאמינה למה שאת אומרת?
למה את לא מאמינה ? שמכניסים מים לבשר בידיעת הממשלה והכנסת ובעידודם ומוכרים את זה בתור "בשר" ? או שביבי עושה ספין על הקוטג', בגלל סיבה פוליטית?
את יודעת מה. את נשמעת לי  היום כל כך רצינית, שאני משנה את דעתי. אני מאמינה לך, גם וגם.
אז מה נעשה?
בואי. נלך, נקנה 10 חבילות קוטג' ונשים עליהם זין.
בסדר אבל בשר "כשר" לא נקנה. זה אצלי פרינציפ. עד שלא יפסיקו לגנוב מאיתנו, לא נאכל "כשר."
נראה אותם באגודה למלחמה בצרכן, עושים על זה חרם.
התבלבלת. התבלבלת עם האגודה למלחמה בסרטן. אומרים " האגודה לעזרת הצרכן."
לא התבלבלתי. זאת האגודה למלחמה בצרכן והם צריכים להילחם באוכלי החינם הדתיים כמו בסרטן.
וואלה, היום את ממש מבריקה. אני גאה להית חברה שלך.
אל תתחילי לי עכשיו עם ה"גאים." זה כבר סיפור אחר.  היה לי מספיק איתך היום.
צ'או.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה